dimecres, 29 de gener del 2014

REFLEXIÓ FINAL

Arribats al final del quadrimestre, present la meva darrera entrada en el bloc. Després de tot el que hem vist i après puc fer la següent reflexió, que he dividit per apartats segons com he trobat adient.


Desenvolupament del PLE


Els elements que apareixen en la meva pàgina de Symbaloo actualment suposen més del doble del que podíem trobar amb anterioritat. Aquest elements han anat augmentant a mida que realitzava les pràctiques de l'assignatura i descobria noves eines i programes amb els que poder fer feina en el meu dia a dia.

A l'inici hi havia elements que es trobaven en l'àmbit informal, en la meva vida personal. Alguns formaven part de l'àmbit formal però l'ús que en feia dels mateixos no comptava amb la mateixa qualitat que ara. 

No puc dir que faci ús d'aquesta eina (Symbaloo) ja que tinc a la meva disposició altres eines que vendrien a fer la mateixa funció. Totes les pàgines que trobo interessant per qualsevol motiu passen directament a la llista de marcadors del meu navegadors, distribuïdes per temàtica o àmbit d'ús.

Sí es vera que en el meu futur com a docent podria ser molt interessant disposar d'una pàgina de Symbaloo que pogués compartir amb el grup classe. Ja que així tots construiríem la nostra pròpia pàgina de recursos.

A continuació és pot veure la meva pàgina de Symbaloo:





Activitats relacionades amb la creació de continguts i recursos educatius per a l’educació primària 

Aquestes activitats per jo formen part de la part principal de l'assignatura, és la part de la què he après i és amb el que hem quedo. Més enllà de compartir enllaços o de la metodologia de l'assignatura, que personalment ha complicat la meva tasca, l'important són totes les eines que se'ns han presentat. Algunes d'elles ja eren conegudes, però com ja he posat en manifest, la qualitat amb la qual ara puc treballar amb aquestes eines ha augmentat considerablement sobretot amb les que no m'eren tan familiars.

En el meu futur veig factible l'ús d'aquestes eines per a realitzar activitats que utilitzi dins l'aula de primària, ja que les activitats poden ser molt més entretingudes i, sobretot, dinàmiques.


Habilitats i estratègies que has assolit per a la connexió amb altres

En aquest apartat faré referència a l'ús del Twitter com a eina acadèmica. Ja que trobo que la connexió amb el altres a través de la Uib Digital, Facebook és millor,

Personalment, quan es va fer la presentació del Twitter com a eina acadèmica i requisit obligatori per a la participació en l'assignatura no em va semblar res positiu. Trobo que en els nostres dies ja hi ha pressió social suficient pel que fa a la participació en les xarxes socials, com a per haver de translladar aquesta pressió a les aules. Jo no era membre d'aquesta xarxa social ja que no volia estar mes "ficada" dins aquest món i em vaig veure obligada a participar plenament. Trobo que no s'ha tingut en compte la realitat de molts de nosaltres, primer s'hauria d'haver conegut la nostra realitat. És tan senzill com fer una enquesta a l'inici de l'assignatura i veure quina és la millor manera de dur a terme la metodologia d'entregues de tasques. El més important i l'objectiu primordial, és que els alumnes assoleixin l'ús de les eines que es presenten, no com comparteixen els seus treballs.


Reflexió o conclusió final.
Malgrat estar en desacord amb alguns aspectes hem quedo amb l'oportunitat que ha suposat aquesta assignatura per al meu futur professional, ja que moltes coses de les que he après les puc translladar a un centre. Tal vegada la meva posició no segueixi l'esperit d'aquesta assignatura, trobo que en l'actualitat s'ha de defensar una escola on el que caracteritzi la seva educació sigui el que els nins aprenen i com es desenvolupen com persones, tornant als valors més humans, i no quants portàtils tenen o quants de deures es donen via internet. Quant més decoram l'objectiu principal, més ens allunyam del mateix.

Així i tot, en els casos en què utilitzi les noves tecnologies és completament necessari i hauria de ser un requisit, saber utilitzar les eines amb total coneixement de les mateixes. Hem d'optimitzar allò que ens ofereixen les TIC, no abusar del seu ús i utilitzar-ho quan toca.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada